.
ΤΑ'ΦΡΕΣΚΑ:
Loading...

4 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τη φέτα


Η φέτα είναι ένα ελληνικό τυρί που γίνεται παραδοσιακά με πρόβειο ή κατσικίσιο γάλα. Εχει Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης που σημαίνει πως η φέτα που πωλείται στην ΕΕ πρέπει να προέρχεται από την Ελλάδα.

Επιπρόσθετα θα πρέπει να γίνεται με γάλα τουλάχιστον κατά 70% πρόβειο. Η φέτα έχει μαλακή και εύθρυπτη υφή και αλμυρή, πικάντικη γεύση. Αρκούν μόλις 30 γραμμάρια για να νοιώσετε πλήρεις και ικανοποιημένοι.

Διαβάστε παρακάτω 4 σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τη φέτα:
Eχει τις λιγότερες θερμίδες και το λιγότερο λίπος από τα περισσότερα τυριά

Η παραδοσιακή φέτα περιέχει μόλις 264 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, δηλαδή χαμηλότερα από όλα τα άλλα τυριά που φτιάχνονται με πλήρες γάλα, με εξαίρεση τη ρικότα και τη μοτσαρέλα. Οι χαμηλές της θερμίδες προέρχονται από τη χαμηλή της περιεκτικότητα σε λιπαρά που είναι 21 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια. 30 γραμμάρια φέτας παρέχουν το 14% της καθημερινής συνιστώμενης ποσότητας ασβεστίου σε μια δίαιτα 2.000 θερμίδες. Προσφέρει μικρές ποσότητες από βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένης μιας ποσότητας 14% ριβοφλαβίνης, 8% βιταμίνης Β12, 9% φώσφορο, 6% βιταμίνη Β6, 6% σελήνιο και 5% ψευδάργυρο. Προσθέτοντάς την στις σαλάτες σας ενισχύετε την πρόσληψη της πρωτεΐνης σας και παράλληλα προσθέτετε στο φαγητό σας μια δυνατή γεύση, χωρίς να φορτώσετε πολλές θερμίδες στο γεύμα σας.
Η πραγματική φέτα παρασκευάζεται από πρόβειο γάλα

Η φέτα παρασκευάστηκε για πρώτη φορά με πρόβειο γάλα και αργότερα με κατσικίσιο γάλα. Οταν οι σύγχρονες αγροτικές επιχειρήσεις άρχισαν να παράγουν φέτα, χρησιμοποίησαν παστεριωμένο αγελαδινό γάλα. Δυστυχώς όμως το παστεριωμένο γάλα, εκτός από τα οργανικά του περιέχει επίσης κατάλοιπα αντιβιοτικών που συμβάλλουν στο να κάνουν τα βακτήρια ανθεκτικά. Για να μην έχετε προβλήματα με τέτοια θέματα επιλέξτε την παραδοσιακή φέτα που γίνεται με πρόβειο γάλα και αν βρεθείτε στο εξωτερικό και θελήσετε να φάτε φέτα διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες.
Η φέτα είναι πλούσια σε αλάτι

Μόνο τα μπλε τυριά και το τυρί ροκφόρ είναι υψηλότερα σε νάτριο από τη φέτα. Τα τυριά αυτά είναι πλούσια σε αλάτι λόγω των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους. Για την παρασκευή της φέτας το γάλα πήζει και στη συνέχεια ο ορός γάλακτος εξάγεται από αυτό. Αυτό το τυρόγαλο στη συνέχεια μετατρέπεται σε άλμη με καλλιέργεια που διαρκεί τουλάχιστον έξι μήνες. Αυτή η διαδικασία της δίνει μια θαυμάσια γεύση αλλά της προσδίδει επίσης και πολύ αλάτι.

Αν ανησυχείτε για τα επίπεδα νατρίου, βάλτε τη φέτα για λίγα λεπτά στο νερό και στη συνέχεια ξεπλύνετέ την καλά πριν την καταναλώσετε. Δεν πρόκειται να χάσει τη γεύση της, αλλά αυτή η διαδικασία θα μειώσει δραματικά το περιεχόμενό της σε νάτριο.
Εχει όπως όλα τα ακατέργαστα τυριά πολλά οφέλη για την υγεία

Μπορεί να είναι δύσκολο να βρει κανείς μη επεξεργασμένα τυριά, αλλά όταν θα βρει θα πρέπει να γνωρίζει ότι έχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Η φέτα είναι ένα από αυτά τα τυριά γιατί περιέχει πολλά ενεργά ένζυμα και ωφέλιμες προβιοτικές καλλιέργειες, παράγοντες που λείπουν από τυριά που παρασκευάζονται με παστεριωμένο γάλα.


ΠΗΓΗ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου