.
ΤΑ'ΦΡΕΣΚΑ:
Loading...

Πώς θα μετατρέπεις κάθε τροφή σε καύσιμο


Είναι απλά μαθηματικά: Όσο περισσότερο γυμνάζεσαι, τόσες περισσότερες θερμίδες καις και τόσο λιγότερο αγχώνεσαι για το τι και πόσο πρέπει να φας μέσα στη μέρα. Το μόνο που πρέπει να σε απασχολεί είναι ότι ο μεταβολισμός πέφτει καθώς μεγαλώνεις. Και τότε, τα μαθηματικά δεν αρκούν.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε γεννηθεί με ένα συγκεκριμένο τύπο μεταβολισμού και αυτός ο τύπος καθοδηγεί τις καύσεις μας ή το πόσο περισσότερο ή λιγότερο πρέπει να γυμναζόμαστε ώστε να μην αποθηκεύουμε λίπος. Κάποιοι έχουν ταχύ μεταβολισμό και με λίγο τρέξιμο τη μέρα μένουν για πάντα αδύνατοι. Είναι οι ίδιοι που μπορούν να κατεβάζουν τόνους πίτσας και να μην παχαίνουν, επίσης. Άλλοι όμως, άτυχοι στην κληρονομιά γονιδίων από τους γονείς και τους παππούδες τους, ζουν το δράμα: παχαίνουν και με τον αέρα που αναπνέουν.

Ωστόσο, και οι δυο κατηγορίες ανδρών μετά τα τριάντα χρόνια ζωής τους, ανακαλύπτουν ότι οι μεταβολικές διαφορές τους είναι σχεδόν ίδιες. Και ο λόγος έχει να κάνει με τη φυσική συρρίκνωση της μυϊκής μάζας -κατά 1% το χρόνο. Ακόμη και αν γυμνάζεσαι το ίδιο συστηματικά με την εποχή που ήσουν εικοσάρης και έχεις ταχύ μεταβολισμό ρυθμό, τα κιλά λίπους δεν φεύγουν το ίδιο εύκολα πια και τα μαθηματικά δεν αρκούν. Οι θερμίδες που προσλαμβάνεις μπορεί να είναι ίσες ή λιγότερες με αυτές που καις, αλλά το τέρας -το λίπος- αντιστέκεται.

Γι’ αυτό η αύξηση της συχνότητας και της έντασης μιας προπόνησης με βάρη από τα τριάντα και μετά αποτελεί νομοτέλεια. Εδώ πια δεν κοιτάς να αποκτήσεις μυϊκή μάζα για να εντυπωσιάσεις τις γυναίκες, αλλά για να διατηρήσεις το μεταβολισμό σου σε κάποια ικανά επίπεδα, ούτως ώστε να μην στρογγυλεύεις επικίνδυνα όσο περνούν τα χρόνια.

Δεν υπάρχουν μαγικές τροφές, συμπληρώματα ή ποτά που τονώνουν το μεταβολικό ρυθμό. Υπάρχουν, όμως, τροφές που τον επιβραδύνουν πολύ - λιπαρά, τηγανητά, οινοπνευματώδη (η διαδικασία «καύσης» του αλκοόλ στο συκώτι παραγκωνίζει τη διαδικασία καύσης θερμίδων, επιτρέποντας στο λίπος και τις θερμίδες των τροφών που συνοδεύουν το ποτό σου να αποθηκεύονται για τα καλά στο σώμα σου).

Ο κρυφός παρονομαστής είναι το πρωινό

Παραλείποντας συστηματικά το πρόγευμα, η ενέργειά σου θα σε εγκαταλείψει στο πρώτο δίωρο της εργάσιμης ημέρας και - μοιραία - θα πέσεις με τα μούτρα σε όποια λιπαρή και ζαχαρώδη τροφές βρεθεί γύρω σου. Με μια τέτοια τακτική, μακροπρόθεσμα ο μεταβολισμός σου θα αποκτήσει εκείνο το σύνδρομο που περιλαμβάνει αυξημένη χοληστερίνη και τριγλυκερίδια, υπέρταση και, φυσικά, παχυσαρκία.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου